QL24 najlepsze arty w sieci | Blog na sklepie internetowym – czy warto?
15783
post-template-default,single,single-post,postid-15783,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-13.5,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive

Blog na sklepie internetowym – czy warto?

Niejeden właściciel sklepu internetowego decyduje się także na stworzenie i prowadzenie bloga, dostępnego w ramach sklepu internetowego oraz zawierającego pewną bazę wartościowych i ciekawych treści, które bezpośrednio odnoszą się do tej samej branży, co sprzedawane produkty. Można się więc zastanowić nad tym, czy jest to korzystne rozwiązanie oraz, czy warto angażować swoje zasoby i siły w tworzenie takiego bloga.

Prowadzenie bloga a aspekt reklamy sklepu internetowego

Należy zdać sobie sprawę, iż blog umożliwia zwiększenie widoczności naszego sklepu internetowego w sieci. Decydując się an dodatkowe reklamowanie go, wielu użytkowników może trafić do naszego e-sklepu uprzednio poszukując informacji na dany temat i odnajdując je właśnie w tym miejscu. Jeśli umieszczone na blogu treści będą rzetelne, godne uwagi, opatrzone wypowiedziami ekspertów i konkretnymi danymi, a tym samym będą one budzić zaufanie wśród klientów – sukces jest na wyciągnięcie ręki. W ten właśnie sposób blog bezpośrednio odzwierciedla się generowaniem nowych leadów sprzedażowych oraz jest naprawdę wartościowym narzędziem marketingowym.

Narzucając sobie pewien rygor regularnego dodawania coraz to nowych treści, można zyskać stałych odbiorców oraz na własny użytek stworzyć pewną bazę artykułów, które  będą tematyczne, wartościowe i mocno związane z daną branżą. Artykuły mogą odnosić się również do nowości rynkowych, których ma miejsce premiera w naszym sklepie, tym samym zostaną one wypromowane — co napędzi ich sprzedaż. Przy każdym ze wpisów można zamieścić przykładowe produkty z nim związane lub takie, które były wspomniane w treści posta. Poprzez takie linki ułatwiony zostanie dostęp do produktów, którymi odbiorcy mogą być zainteresowani.

Tworząc sklep internetowy z łatwością można wykreować również bloga

Wiele osób tworząc strony internetowe dla własnych firm, poszukuje pomocy w sieci. Jest to szczególnie zauważalne w wyszukiwarce Google – wpisują oni takie frazy jak „sklepy internetowe Łódź – tworzenie” czy „sklep internetowy z blogiem”.

W przypadku wielu darmowych silników do kreowania sklepów, takich jak na przykład WooCommerce czy PrestaShop, można takiego bloga podpiąć w formie dodatkowego modułu, czy też dodatkowej wtyczki. Jednakże proces stworzenia takiego miejsca, gdzie systematycznie będą wstawiane wpisy to dopiero początek pracy. Artykułu można redagować samemu, jednak można je również zlecić osobą, które specjalizują się w danej tematyce. Ważne, by wyróżniały się one dobrą jakością – co będzie świadczyć o profesjonalizmie sklepu.